هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

وفای به عهد !

...پادشاه برای بازدید از ملک و املاکش به بیرون از قصر رفته بود در راه


بازگشت نگهبان پیری را دید که از فرط سرما به خود می پیچید و میلرزید


به او گفت:من به قصر میروم و یکی از لباسهای گرم خودم را برایت میفرستم:


... و پادشاه او را فراموش کرد...!


....صبح که سراغ پیرمرد آمدند، او را یخ زده یافتند،  در کنارش تکه کاغذی پیدا شد،


که روی آن نوشته بود:همیشه با همین لباسهایم در سرما زندگی کردم و گرم بودم


ولی امشب که به من وعده داده شد،!! دیگر تحمل سرما را ندارم....


امان از وعده های بی وفا....


محمد.



نظرات 5 + ارسال نظر
دانیال دوشنبه 11 بهمن 1389 ساعت 09:08 ب.ظ http://d.blogsky.com

چه رنج آور بوده است برایت زیستن در خاکدان
بعد از هبوط پناه تو بوده ای ، بی پناهان را
به من بگو ، خاک تو از چه رو آبروی ساکنان محله های اشراق شده است ؟

... از آنجا که ،خاک او در دست خدا بوده،هنگام دمیدن روح...

تنفس سه‌شنبه 12 بهمن 1389 ساعت 04:36 ب.ظ http://tanaffos.blogsky.com

امان و صد امان از بی وفایی به عهد....

سلام:

با تشکر از توجه شما،

میشه یک مثال از بی وفایی به عهد بزنید ؟!!!!

تنفس چهارشنبه 13 بهمن 1389 ساعت 07:40 ب.ظ http://tanaffos.blogsky.com

نمونه بارز آن مردم کوفه بودند که بعد از بیعت با پسر پیامبر در کربلا پیمان شکنی کردند...
از این بی وفایی ها تاریخ بسیار سراغ دارد.
در اطراف خودمان و دور و بر زندگیمان الی ماشالله قول های بی عمل ...
اما آنچه مهم است این است که همه اتفاقاتی که می افتند می خواهند درس و پیامی بدهند و ما باید پیام ها را بگیریم و گرنه همیشه این اتفاقات تکرار خواهند شد تا زمانی که ما متوجه بشویم حتی تا آخر عمرمان ادامه پیدا خواهند کرد ...

در پناه حق باشید انشالله

بسیارعالی...

دانیال جمعه 15 بهمن 1389 ساعت 12:42 ق.ظ http://Danyal.ir

آقای خاکی تاریخ ژر از بی وفایی های نا اهلان است
ای کاش یک مثال از باوفایی میزدید
میخواهم بگویم با وفایی چون شمایانی در عرصه هشت سال دفاع مقدس مثال نردنی است !

سلام:
تاریخ را ما میسازیم،من وتو !

پس بهتر است ببینیم در طول زندگی خودمان،آیا ما معنی ،وفاداری، را

درک کرده ایم ؟ یا نه !!

من منظورم از این مطلب،فقط وفاداری،نبوده بلکه میخواستم بیشتر به

قول دادن و عمل نکردن، که امروزه ما بدبختانه !درگیرش هستیم،اشاره

کنم.در زندگی ما هم، الا ماشاالله مثال از وفاداریها هست، اما

بهتر است،در مقوله های انسانی، این پدیده جا بیفتد و عمل نکردن به آن

امری ناپسند جلوه کند،نه زرنگی و بلدی و ....

در خاتمه از نظرت ممنونم.محمد.

تنفس جمعه 15 بهمن 1389 ساعت 01:12 ق.ظ http://tanaffos.blogsky.com

اما این مثال زدن از بی وفایی مفهوم داشت !!!
بگذریم...
خوب بود مثال از وفا داری ها می زدیم...
..........................
آقای دکتر صالحی یک خاطره از آخر جنگ بعد از قطعنامه و حمله منافقین از غرب دارند و پیام ملتمسانه امام به بسیجی ها ...اونجاست که انسان مفهوم وفاداری را می فهمد مفهوم غم و غربت و استیصال رامی فهمد ...

سلام : در جواب(دانیال) مطلب را توضیح داده ام ولی خدمت شما

عرض میکنم که آدمهای آن موقع،همین آدمها بودند،اما ! مدیریت آنها

بسیار فرق میکرد.امروزه مدیریت ما مبتنی بر اغفال!! شده،نه صداقت!!

حتما شما هم از این موضوع رنج میبرید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد