هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

حاجی بخشی.

این دوستانی که دم از جنگ می زنند

از تیرهای نخورده چرا لنگ می زنند  !


همسفره های خلوت آنروزها ببین

اینروزها چه ساده به هم انگ می زنند


هر فصل از وحشت رسوا شدن هنوز

ما را به رنگ جماعتشان،رنگ می زنند


یوسف به بد نامی خود اعتراف کن

کز هر طرف به پیرهنت،چنگ می ززند


بازی عوض شده و همان هم قطارها

از داخل قطار به ما سنگ می زنند


بیهوده دل نبند به این تخت روی آب

روزی تمام اسکله ها زنگ می زنند


...........................

(بهزاد بمانی)



به یاد پیرمرد ساده و مظلوم ،پدر دو شهید و برادر شهید و پدر خانم شهید...


                      حاجی بخشی


که با جنازه اش هم گروهی به نان خواهند رسید...........!!!!!!!!!

روحش شاد

نظرات 21 + ارسال نظر
نرجس چهارشنبه 14 دی 1390 ساعت 04:01 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

امان از دردهای دل که تمامی ندارند ! دردهایی که جان را می خراشد و روح را ...
چه بگویم به شما که خود صاحب دردید ؟!
بازی عوض شده و همان هم قطارها
از داخل قطار , به ما سنگ می زنند !
...

واقعا..

محسن اسداللهی چهارشنبه 14 دی 1390 ساعت 06:49 ب.ظ

کی خسته س؟ داش من!

روحش شاد

خسته ای راستی ؟؟؟؟؟؟

تنفس چهارشنبه 14 دی 1390 ساعت 09:06 ب.ظ http://tanaffos.blogsky.com

سلام
انگار هنوز صدای گرم و با شورش را می شنویم که چه با جذبه و عشق می گفت: "کربلا کربلا ما داریم می آییم.... "
چقدر زمان زود می گذرد و چقدر زود دیر میشود !
دیروز وقتی شنیدم که مرحوم شدند یادم آمد سالگرد شهید آوینی در تالار وزارت کشور ایشون در درب ورود شروع کردند به خواندن کربلا کربلا ....نمیدانید مردم از ذوق و شادی چه کردند و او را چگونه بر سرشان گرفتند !

روحش شاد و با عزیزانش محشور باد

خدا همه ما را بیامرزد

علی نیک بخت پنج‌شنبه 15 دی 1390 ساعت 10:27 ب.ظ http://www.kholoud.blogfa.com

شاید چند ماه پیش بود.به دیدنش رفته بودیم.
وقتی حالت بیماریش را دیدم وتنهائیش را ! دلگیر شدم،از مرام زمانه آنقدر حس بدی داشتم حتی الان هم حس نوشتنم نمی آید!
در واقع درکش برای بچه ای مثل من سخت بود وهست.
خانواده اش .خانم اش.بچه هایش و... گویی به اسارت رفته اند!

باز هم می گویم جنگ بد است.تا سالهاس سال دست از سر آدم و خانواده اش بر نمی دارد.

خدایا تو بهتر میدانی آن چیز هایی را که ما نمی دانیم.پس مثل همیشه این گوی و این میدان...
......
محمد آقا ببخشید مثل آدم نمی تونم بنویسم.

مهم نیست،مثل چی مینویسی،مهمه که مینویسی !!

[ بدون نام ] دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 01:48 ق.ظ

حاجی جان سلام
دست بوس حاج آقابزرگ هم هستیم
سخته برام با شما که دوستت دارم ومی دانم غرض ومرضی نداری ساز مخالف بزنم ولی هرچه تلاش می کنم به فضای ذهنی شما که با وجود این همه مشترکات اصلا همه چیز مشترک ساز غربت می زند نزدیک شوم این مسئله عذابم می دهد یک دفعه چه چیزی عوض شده که از گوشه وکنایه هایت سردرنمی آورم. اگر عوض هم شده یکدفعه نشده تو همین چهار یا هشت سال گذشته این شکافی که بین ذهن من وشما افتاده چیه من فکر می کنم حتی کسایی هم که باشما ابراز همدردی می کنن دلیلش درک وفهم مشترک نیست
درباره روز قدس. امام شهدا حاجی بخشی و....من ازشما که مطمئنم ودرباره دل خودم هم خودشاهدم که اینطوراست ولی نمی فهمم چه چیزی. این وسط این گستاخی را به من می دهد که احساس کنم گوشه ها وکنایه هایت من نوعی را هم. هدف قرار می دهد آن چیست که شما می فهمی و ما نمی فهمیم شما می بینی و ما نمی بینیم. با این که من حتما شما را ازخودم فهیم تر و بصیرتر می دانم ولی لااقل. وقتی اختلاف برداشت هست باید مواضع فصل را ملتفت شوم. دارم کم کم از خودم نارامید می شوم خواهش می کنم گوشه ای ازآنچه شما می بینی و ما نمی توانیم ببینیم. را اگر شده خصوصی از راه. ایمیل. به ما بنمایان. تا از این خماری. بیرون. بیام اگرهم فکرمی کنی قابلیت درک آن در من نیست. که دیگر. وای برما
حاجی جان باورکن خیلی برایم سخت است که حتی تا این حد هم. گستاخی وجسارت بخرج دادم. ولی خوبیش این است که ناچارنیستم شرم حضور را تحمل کنم. ما که زیربناهای فکریمان. یکی است. وبا این حال لااقل من شما را نمی فهمم. پس وای به حال. دیگران!
تورو خدا جسارتم ار ببخش
احتمال اگرجوابم رو ندی. روم نشه. دوباره چیزی بگم

سلام برادر عزیز و بزرگوارم:
چون دوست دارم کسان دیگر هم نظر شما را بدانند،من هم بدون عنوان نام ! جواب مختصر و صد البته ناقصی را خدمتتان عارض می شوم...
اول اینکه،خوشحالم هنوز دوستانی دارم که بدون تعارفات معمول،نظر
حقیر را نقد می کنند.
دوم،آیا تکلیف ما فقط تایید و تکریم و...است یا وظیفه نقد هم داریم،؟!
مثل خود شما که می توانستید فقط به به و چه چه بگید و محمد هم
نداند چکار دارد می کند!
سوم،دیالوگ ما با هم فرق دارد،استفاده از کلمات و لغات بسته به نوع
آموزش ،زندگی و شرایط و ...با هم تفاوت پیدا می کند،شما که خود
استاد رشته ادبیات هستید و مایه افتخار حقیر،می دانید که گویش هر
کس مثل اثر انگشت اوست و خیلی مهم نیست که فرق داشته باشد.
چهارم،عزیزم،اگر کمی سعه صدر داشته باشیم وبا دل دریایی، و شاید
قدری بدون ممیزیهای کلیشه ای،مطالب حقیر را مطالعه کنید،ممکن
است غلطهای بیشتری را از من بگیرید،ولی هرگز احساس شکاف بین ذهنمان نخواهید کرد،چون خاستگاه تفکرات من و تو یکی است
و همین مهم است،
پنجم، در مورد گوشه و کنایه به شما هم اشتباه کرده اید،قدری هم
آزرده شدم.
ششم من اعتراض زیادی به وضع موجود دارم،آیا کسانی از حاجی
بخشی،به عنوان سکویی برای پرش استفاده نکردند؟آیا او را برای
جا انداختن افکار فشاری خودشان،به خیابانها نیاوردند تا به عنوان
مبارزه با بد حجابی و...او را سپر بلا نکردند،بعد هم که نتوانستند
مشکل فرهنگی جامعه را حل کنند،علیه او فیلم نساختند و با
کنار کشیدن خود،اعمال آن پیرمرد را تقبیح نکردند؟
مگر حاجی بخشی را در صدا و سیما ممنوع التصویر نکردند و این
روزها گرفته همه زیر نویسها،مراسم وی را اطلاع میدهند،و شبکه های
مختلف،زندگینامه وی را از آرشیوها درآورده و چون رهبری،پیام
داده اند،اینها هم حاجی بخشی را مستمسک پاچه خواری(خاری)
نکرده اند و چهار روز جنازه وی را از این شهر به آن شهر(تهران-کرج)
نکشیدند و تشییع نکردند و همانهایی که ایشان را به بیت رهبری راه نمی دادند ! حالا مراسم وی را به دست گرفته و دنبال ساختن
تندیس آن بنده خدا هستند!! همانها که تا هفته پیش او را مسخره
میکردند و...
داداش جانبازم،دل من خون از اینهمه اختلاف قول و عمل و نفاق
نهادینه شده در جامعه است،تو ناراحت نیستی؟بله اگر شما
بنویسی حتما یک جور دیگه مینویسی،با ادبیات خودت،منم با
ادبیات خودم.
یا در مورد دفاع مقدس!ندیدی که برخی از همین دوستان مشترک
ما بعد از جنگ،کم کم دچار چه گرفتاریهایی شدند و برای اختلاس
و خروج سکه و...آبروی دیگران را نبردند؟نمی گم همه،فقط یک مورد کافیه تا در جامعه پر تنش ما بی اعتمادی بوجود بیاره...
باز هم در خاتمه ،ضمن تشکر از شما اعلام میکنم اگر تو به من
بگی دیگه ننویس،از آنجایی که ارادت قلبی به شما دارم،محال است
دوباره بنویسم،اینقدر برای من عزیزی چون در زمانی که مردانگی
به فرار تعریف می شد،تو و دوستانت،تعریف واقعی از مردانگی را
نه برای این دوران،که برای آیندگان هم به جای گذاشتید.
امیدوارم از من دلگیر نشده باشی.کوچکت،محمد.

در هجوم گرگها،بره دریده می شود
زخمهای ماندگارت را برادر،حفظ کن
تا شهادت فاصله یک گام،قسمت راببین
صندلی چرخدارت را برادر حفظ کن
تیر و خمپاره به جسم و جان تو بوسه زدند
این نشان افتخارت را برادر حفظ کن
......
.....
(افشین مقدم)

داداش محمد دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 09:57 ب.ظ http://www.sayehsarezendedi.blogfa.com

بسیار زیبا و دلنشین بود
روحش یاد و یادش گرامی
ممنون که قدم گرمتون تو کلبه من ارج نهادید
باز هم منتظر حضور های گرمتان هستم

ممنونم

داداش محمد چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.sayehsarezendedi.blogfa.com

سلام بر برادر محمد عزیز

داداش اپ نمی کنید
ولی
خوب من که اپم با مست عشق.منتظر حضور گرمتون هستم

در خدمتم...

ابراهیم علی محمد لو چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 02:58 ب.ظ

با شنیدن خبرش به سبک بچه ها ... باید گفت: بچه ها حاج علی هم رفت!!!

...جدا جدا خواهیم رفت ...

آره دیگه،راه را باید رفت...

ابراهیم علی محمد لو چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 03:15 ب.ظ http://mighatemohamadlou.blogfa.com

تقدیم به شما و حاج بخشی : 30 نصیحت زرتشت

معروف باش تا زندگانی به نیکی گذرانی

· دوستدار دین باش تا پاک و راست گردی

· مطابق وجدان خود رفتار کن که بهشتی شوی

· سخی و جوانمرد باش تا آسمانی باشی

· روح خود را به خشم و کین آلوده مساز

· هرگز ترشرو و بدخو مباش

· در انجمن نزد مرد نادان منشین که تو را نادان ندانند

· اگر خواهی از کسی دشنام نشنوی کسی را دشنام مده

· دورو و سخن چین مباش و نزدیک دروغگو منشین

· چالاک باش تا هوشیار باشی

· سحر خیز باش تا کار خود را به نیکی به انجام رسانی

· اگرچه افسون مار خوب بدانی ولی دست به مار مزن تا تو را نگزد و نمیری

· با هیچکس و هیچ آیینی پیمان شکنی مکن که به تو آسیب نرسد

· مغرور و خودپسند مباش، زیرا انسان چون مشک پرباد است و اگر باد آن خالی شود چیزی باقی نمی‌ماند.


· آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر

· قبل از جواب دادن فکر کن

· هیچکس را تمسخر مکن

· نه به راست و نه به دروغ قسم مخور

· خود برای خود، زن انتخاب کن

· به ضرر و دشمنی کسی راضی مشو

· تا حدی که می توانی، از مال خود داد و دهش نما

· کسی را فریب مده تا دردمند نشوی

· از هرکس و هرچیز مطمئن مباش

· فرمان خوب ده تا بهره خوب یابی

· بیگناه باش تا بیم نداشته باشی

· سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی

· با مردم یگانه باش تا محرم و مشهور شوی

· راستگو باش تا استقامت داشته باشی

· متواضع باش تا دوست بسیار داشته باشی

· دوست بسیار داشته باش تا معروف باشی

بسیار عالی ،!
همیشه حرفهای خوب دنیا مثل هم بوده،مهم رفتار منطبق با این حرفهاست...

[ بدون نام ] جمعه 23 دی 1390 ساعت 01:55 ق.ظ

سلام حاجی جان
اربعین سالارشهیدان رابه شما تسلیت می گویم
نمی دانم ازکجای حرف هایم این جسارت برداشت شد که خدا نخواسته از شما خواسته باشم. ننویسی معاذالله
من حرف های شما را درکلیت آن قبول دارم واین مسایل همیشه بوده وهست وخواهد بود کی نبوده
شبیه احساسی که من درطول این چندوقتیکه که هبوط رامی خوانیم در نظرات مخالف وموافق بععضی مطالب خاص شما هم دىده می شود ومن منظور این بود که شمارا به این نقاط اختلاف وتفاوت توجه دهم کسانی که ازدوستان ودوستداران شما هستند
شما که با این شیوه در موارد مشخص وقابل پیشبینی انتقاداتی را مطرح می کنید وان هایی که نظرمخالف یا متفاوت می دهند شکی نیست که هردو صادقانه ودلسوزانه است اما به نظر حقیر مواضع تفاوت واختلاف ها جای تامل دارد
اختلاف نظر وسلیقه طبیعی وحتی خوب است اما وقتی در مواضعی خاص به موازات هم تکرار می شود احساسی مثل شکاف وفاصله روح ناظر دوستار شفیق نگرانی چون من را می خراشد
درضمن حاجی جان این تعاریفی که از من ارائه فرمودی حسابی نقره داغم کردی خودشما می دانی که هیچم این ها را می گذارم به حساب این که خواستی به ما شخصیت تزریق کنی تا بتوانم حرف دلم را و دلواپسی هایم را درمیان بگذارم
از شماهم پسندیده است که این ها را به حساب درس پس دادن وتمرین خودباوری برای سخن گفتن در محضر بزرگترواریز کنی

سلام:
خیلی چاکریم،داداش بهروز...
سعی میکنم بدون حاشیه باشم !

داداش محمد شنبه 24 دی 1390 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام برادر
چرا شما ها کم پیدا هستید
نیستید
ولی بازم من منتظرتون هستم
اینبار اومدی اومدین نیومدین
به ابجی نرگس می گوئیم دعوایتان کند

سلام:
دسترسی من به نت بعضی وقتها امکان پذیر نیست !
میام و میخونم و میرم...

داداش محمد سه‌شنبه 27 دی 1390 ساعت 10:36 ق.ظ

سلام برادر مهربان

با کچلی کفتر باز به حضورتان امدم

کچل !

نرجس شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 08:44 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام برادر بزرگوارم. کم به نت سر بزنید , احتمالا داداش محمد من , کچل می کندتان ! بس که هی بیاید و بگوید , من آپم , چرا به روز نمی شوید ؟ چرا سر نمی زنید ؟ از این حرفها ! شما ببخشید بزرگوار !

ایام به کام . التماس دعا . سلامت باشید و پرتوان .

سلام:
من میام و از بچه هایی مثل داداش محمد،لذت میبرم که اینقدر با انرژی
هستند،کچل هم نمی شم ،خیالت راحت باشه...
شما هم شاد باشید.

سیدعلی دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 12:15 ق.ظ http://www,draleyasin,blogfa,com

با سلام

وبلاگ خوبی دارین

مطالب و خاطرات شما را خواندم

شما را چه در دوران رزم و چه بزم نزدیک به خود دیدم

از اینکه مینویسی و خود سانسوری نداری مفتخرم

از خواندن بعضی از نظرات و توقعات دلگیرم هر چند اون هم حق دارد

باید شهامت صداقت بر رفاقت ها فائق آید

باید خود را به نقد کشید

باید جرات ایستادن در روبری آینهرا داشت

باید پرسید حاجی خودتی ؟؟

بازی عوض شده و همان هم قطارها
از داخل قطار به ما سنگ می زنند

به شما افتخار میکنم که هنوز نفس میکشید نه به خودم که نفس مرامیکشد

ارادتمند دکتر سید علی آل یاسین
تخربیچی سابق لشکر ویژه شهدا خراسان

سلام:
افتخار من اینه که شما برادر منو قابل دونستید و...
شهامت صداقت ما ،خاک گرفته،باید پاکش کنیم...

حسین دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 07:22 ب.ظ http://yadgaredoost.blogfa.com

سلام علیکم
محترمانه برای زیارتنامه حضرت امام الرئوف دعوتتان میکنم.
یاحق

زیارتتان قبول.

هستی چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 12:56 ب.ظ http://aftabealamtab.mihanblog.com/

سلام بابا
پر انرژی و پر روحیه وبلاگم را هم تغییر و تحول دادم نگاهش کنین ببینین به درد نمی خوره بازم؟

ماه ماه بود !!!
همینجور اذامه بده...

مرتضی چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 02:20 ب.ظ http://harimeandisheh.blogfa.com/

سلام دوست بزرگوار وبلاگ خوبی دارید
بوی فراق می دهد این گریه های من
ماتم گرفته شال سیاه عزای من
ای خوش حساب مزد مرا زودتر بده
بعد از دو ماه چه شد کربلای من؟
پیامبر اکرم فرمودند هر کس حلول ماه ربیع الال را به من مژده دهد بهشت را به او مژده خواهم داد
حلول ماه ربیع الاول بر شما مبارک باد
التماس دعا


سلام:
خوبی از شماست که خوب می بینید...

نرجس پنج‌شنبه 13 بهمن 1390 ساعت 01:38 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

ای وای بر من ! دیر رسیدم ؟!
سلام . روزتان خوش . تولدتان با شش روز تاخیر ( آیکون شرمندگی ) مبارک . الهی صد و بیست ساله شوید با شادی و سلامتی .

کاش از خودتان بنویسید بزرگوار .

سلام:...
دشمنتان شرمنده باشه،شما هم پاینده باشی،و ممنونم از لطفتون.
خودم چیزی برای گفتن ندارم،الا عصیان و نا آرامی،علیه وضع موجود...

بنیامین شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 06:41 ب.ظ http://nosubmit.blogfa.com

با سلام
به وبلاگ حامیان دولت ولایی نیز سر بزنید. مطالب ما را با دقت بخوانید و نظر دهید. در صورت تمایل به همکاری و حمایت سایبری از گفتمان دولت، به ما اطلاع دهید. به امید پیروزی حق بر باطل

سلام:
شما را با دولت محبوبتان ! تنها میگذاریم...
معمولا ما نباشیم،بهتر است...!!!!!!

مریم شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 11:42 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogfa.com

سلام پدر
شبتون بخیر
خدا ما رو با شهدا محشور کنه
شهدا که زنده ان خدا ما رو زنده و بیدار کنه

سلام عزیزم:
این همون دعاییه که سالهاست ورد زبان ماست،و دور تر و دورتریم...

هستی دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام پدر جان
با روزها دور شدن از تولدتون و با عرض شرمندگی بسیار
تولدتون مبارک بابایی هزاران هزار بار مبارک
الهییییییییییییییییی 10000 ساله شین

دایناسورم مگه ؟
۱۰۰۰ سال !!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد