هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

هبوط

مرا کسی نساخت٬ خدا ساخت. نه آنچنان که «کسی میخواست»٬ که من کسی نداشتم. کسم خدا بود٬ کس بی کسان.

شهیدحسن آبشناسان

یک گردنبندطلای  ظریف گذاشت روی دفترم . اول اسمم را رویش کنده بودند٬Gبرش گرداندم .اول اسم خودش بود،H. 

آن گردنبند را خیلی دوست داشتم .سال ها بعدوقتی شیرازبودیم،حسابی بی پول شده بودیم .ماه رمضان بود و خواهرش مهمان ما .افطار حتی نان خالی هم نداشتیم. حسن ناراحت بود،خیلی .گردنبندم را باز کردم و گفتم (ببر بفروش)گفت نه. تو خیلی دوستش داری. اصرار کردم. چاره ی دیگری نبود.فروختیمش هشتاد تومان وبا پولش چه سفره ی شاهانه ای برای افطار چیدیم. 

چند وقت بعدکه رفته بودم مدرسه ی دخترم، افرا،معلمش آمد تا از افرا چیزی بگوید. داشت ماجرا را توضیح می داد،اما من اصلا نمی شنیدم.نگاهم به گردنبندش بود .بعد بی هوا دست دراز کردم وگردنبند را گرفتم و دو طرفش را نگاه کردم ،G و H. 

خانم معلم گیج شده بود.گفتم (گردنبند قشنگی دارید.خیلی با ارزش است.حتما مواظبش باشید.)طفلک بقیه حرفش را یادش رفت..... 

 

 

 نیمه پنهان ماه آبشناسان  به روایت همسر شهید

نظرات 10 + ارسال نظر
دانیال شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 04:33 ب.ظ http://d.blogsky.com

بازم از شهدا مطلب بزارید
بسیار تاثیر گذار و آموزنده هست مطالبتون
یا حق

ممنون دوست عزیز
انشا الله٬چشم...
متن های شما هم عالی بود
در پناه حق

دل خاکـــــی شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 04:58 ب.ظ

سلام...
چقدر جالب...چه ساده..چه اتفاقی..کوه خاطرات جابه جا میشه...
ممنون از حضورتون...
در پناه حق...

احمد شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 06:03 ب.ظ http://ahmadkheiry.blogfa.com/

سلام حاجی جان
خیلی ارادتمندیم قربان...

صابر رمیم شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 08:01 ب.ظ http://bpencil.orq.ir

سلام
وبلاگ جامع و زیبایی داری
انشالا بتونی هروز پر بارتر به کارت ادامه بدی

خوشحال میشم سر بزنی به
مداد سیاه

بهترین مقالات روانشناسی
مطالب جالب و طنز
بهترین داستانک های ایرانی و خارجی
زندگی نامه بزرگان و اساتید ایرانی و خارجی
عکس های کمیاب و زیبا
و.....

سلام
لطف دارید....
ممنونم..
حتما
موفق باشید

حسین شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 10:41 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

سلام
شما لطف دارید...
وبلاگ شما را هم دیدم عکس های قشنگی دارید.
ممنون از حضورتون
موفق باشید...

[ بدون نام ] یکشنبه 16 خرداد 1389 ساعت 12:39 ق.ظ http://d.blogsky.com

ممنون ُ لطف دارید
با اجازتون بله
تاریخ نوشته ها را خودم غیر فعال کردم ...چون نوع نوشته هایم به زمان نیازی ندارند...
اما من تعارف نکردم ...واقعا مطالب وبلاگتون جذاب هست
یا علی

شاسوسا یکشنبه 16 خرداد 1389 ساعت 11:46 ب.ظ http://hobouterangha.persianblog.ir

گاهی بی آنکه بخواهیم اشیا برایمان ارزشمند می شوند...اما این ارزش به واسطه ی روح مستولی بر شی است که ایجاد می شود و نه چیز دیگر!
زیبا بود....

دقیقا همینطور...
در پناه حق

سعید دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 11:10 ق.ظ http://dastnebesht.persianblog.ir

باسمه تعالی
با سلام
ممنون از حسن نظر حضرتعالی. گاهی بعضی چیزا به خاطر اینکه با برخی مفاهیم گره می‌خورند خصوصیت پیدا می‌کنند و جور دیگه‌ای میشن. ان شاء الله که به سمت بواطن امور بیشتر پیش بریم. و من الله التوفیق

سلام
انشاالله...
در پناه خدا.

. سه‌شنبه 25 خرداد 1389 ساعت 08:21 ب.ظ

www.kafefarhang.blogfa.com
با نظرات ارزشمندتان ما را یاری نمایید.

کمنام عاشق همت ثارالله. سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390 ساعت 03:31 ق.ظ

سلام امیر سر لشگر شهید ابشناسان همرزم منست الان نقاشی عکسش تمام شد روز تولدش هم مطلب نوشتم اما نیامدی استادمن با افتخاری لینک زدم شما هم منو بزن ثواب دارد.........

سلام:
سلامت جان،خودتو و ثوابتو و نقاشیتو و قرمزتو و تختتو و چرختو و...
دو ست دارم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد